RESPONSIBILITY
Creativity Risponsibility Excellence in education DiversityCompetenţa lingvistică a individului este prioritară în spaţiul cultural european, de aceea misiunea formativă a învăţământului este coerent exprimată în statele avansate.
Conceptul de educaţie timpurie are în vedere şi învăţarea limbilor străine, cercetările aratând că pe parcursul primilor ani de viaţă, copiii trec printr-o perioadă în care învaţă mult mai uşor o limbă străina. Astfel, cu cât copilul este expus interacţiunii cu o altă limbă decât cea maternă, cu atât va creşte abilitatea sa de a înţelege şi de se exprima şi în limba maternă.
Astfel a luat naștere King George English Academy, perspectiva fiind cea de a le oferi copiilor această posibilitate, având în vedere limba engleză în primul rând, cu care sunt familiarizaţi copiii începând cu vârsta de 3 ani, pregătindu-i astfel pentru succesul academic viitor.
Copiii au capacitatea de a învâța o limbă în mod diferit decat adultii, astfel incat înainte de adolescență își vor însuși cu ușurință limba respectivă și vor dobândi o pronunție identică cu cea a vorbitorilor nativi ai acelei limbi. Mulți dintrea dulții care încep să învețe o limbă străină în timpul liceului sau chiar mai târziu se uită uneori cu invidie la copiii lor bilingvi cu câtă ușurință învață o limbă străină care lor le-a luat atat timp și efort. O parte dintre copiii bilingvi folosesc ambele limbi învățate cu aceleași abilități, pe când unii dintre ei învățau una dintre cele două limbi mai bine decât pe cealaltă. În ambele cazuri însă, orice copil bilingv va dobândi o capacitate superioară de înțelegere și învățare a unei limbi străine mai târziu în viață. Chiar dacă copilul nu vorbește cea de-a doua limbă, chiar și numai faptul de a auzi ceva în acea limbă își va pune amprenta asupra dezvoltării sale lingvistice de mai târziu și-i va crea un avantaj educațional. Prin contactul cu o altă cultură/limbă, copilul va putea să înțeleagă oamenii din afara culturii sale materne. Chiar dacă acești copii trăiesc lângă persoane pentru care cea de-a doua limbă învățată de copil nu este limba maternă, ei vor înțelege la un moment dat cum aceeasi situație poate fi interpretată diferit în două culturi/limbi diferite.
În cadrul King George English Academy funcționează grupe cu predare integrală în limba engleză, facilitând astfel accesul copiilor către instituții de educație de prestigiu, atât din țară, cât și din străinătate.
Însuşirea unei limbi străine schimbă literalmente modul în care e văzută lumea, existând conexiuni mult mai profunde care-şi fac apariţia în timpul procesului de învăţare. Împreună cu învăţarea cuvintelorşi a gramaticii, învăţăm inconştient un mod cu totul nou de a vedea lumea. Există o strânsă legătură între limbă, cultură şi cunoaştere.
Învăţarea unei limbi străine ar trebui să înceapă în jurul vârstei de 3 ani, când copilul şi-a însuşit relativ limba maternă, pentru a evita riscul de interferenţă. La această vârstă, obiectivele se limitează la formarea abilităţilor de a percepe sunetele limbii şi la constituirea unui vocabular pasiv, mai târziu, de la vârsta de patru ani, urmărindu-se însuşirea de către copii a unui vocabular activ, formarea abilităţilor de a se exprima în propoziţii.
Învăţarea eficientă a unei limbi străine la o vârstă timpurie depinde în primul rând de relaţia educator/adult –copil şi de metoda/ maniera în care copiii sunt expuşi experienţei lingvistice, respectându-se totodată principiile învăţării unei limbi străine la vârstă preşcolară: principiul bunei comunicări, principiul bilingvismului şi principiul formatului narativ.